Zdrowa przekąska na podróż

PYSZNE KOTLECIKI Z PŁATKÓW OWSIANYCH
Ogromna popularność najrozmaitszych batoników energetycznych oraz innych przetworzonych wypieków śniadaniowych wynika z tego, że należą one do tak zwanej żywności wygodnej, którą można przygotować w sposób łatwy i szybki. Każdemu z nas zdarzają się takie poranki, kiedy nie możemy ze wszystkim nadążyć. W takie dni na przygotowanie posiłku pozostaje w najlepszym razie dosłownie chwila. Zamiast rezygnować ze śniadania, co skutkuje rozdrażnieniem oraz brakiem sił i energii do działania, warto jest mieć pod ręką coś, co w ostateczności możesz zjeść nawet w drodze do pracy. Ponieważ talerz pożywnej owsianki raczej nie jest dobrym pomysłem na takie śniadanie, gdyż możesz pobrudzić sobie ubranie, wymyśliłam coś równie pożywnego, co w dodatku nie stwarza zagrożenia dla twojej koszuli. Kotleciki z płatków owsianych są pieczone, w związku z czym mają na tyle twardą powłokę, że na pewno nie rozlecą się w ręce, natomiast w środku są miękkie i mocno owsiane. Możesz je bez problemu jeść w drodze na dworzec lub w swoim samochodzie, nie robiąc przy tym bałaganu i nie brudząc ubrania. Nie wspomniałam jeszcze, że ta śniadaniowa przekąska jest naprawdę pyszna!
Potrzebujesz:
  • 3 szklanki (700 g) przygotowanej wcześniej owsianki (przechowywanej w lodówce co najmniej 1 godzinę do nawet 2 dni)
  • 1 szklanka (250 g) musu jabłkowego z kawałkami owoców
  • ¼ szklanki (40 g) łuskanych nasion konopi (tzw. serc konopi)
  • szczypta cynamonu
1. Rozgrzej piekarnik do 190ºC. Wyłóż dwie blachy do pieczenia papierem pergaminowym.
2. W dużym naczyniu wymieszaj gotowane płatki owsiane z musem jabłkowym i nasionami konopi.
3. Z ¼ szklanki otrzymanej mieszanki ukształtuj okrągły kotlecik i umieść go na przygotowanej blasze.
4. W ten sam sposób ukształtuj kotleciki z pozostałej części mieszanki i przełóż je na blachy do pieczenia.
5. Każdy kotlecik posyp niewielką ilością cynamonu.
6. Piecz od 45 do 60 minut lub do momentu, gdy kotleciki z wierzchu stwardnieją i ładnie się zarumienią.
7. Przechowuj w lodówce do 4 dni lub w zamrażalniku nawet do 3 miesięcy.
8. Po wyjęciu z lodówki podgrzej w opiekaczu, piekarniku lub kuchence mikrofalowej, aby ponownie cieszyć się ich smakiem i walorami odżywczymi.
Przepis pochodzi z książki Super zboża Kim Lutz (wyd. Vivante):
Czytaj Więcej

Leave a Reply

*