Dzieci wegetarian

Każdy z nas ma inny smak, lubi jeść zupełnie różne produkty. Nie chcę więc ci narzucać jedynej słusznej i restrykcyjnej diety. Niemniej, musisz wiedzieć, że jedzenie ma swoją wartość duchowo-wibracyjną, a przejście na wegetarianizm przyczynia się do zwiększenia zasobów energii i usprawnienia rozwoju duchowego. O ile nam – ludziom dorosłym – łatwiej to zrozumieć i powstrzymać się od produktów mięsnych, o tyle dzieciom trudniej jest to wytłumaczyć.

pobrane (6)Jeśli chcesz jednak, aby i twoje dzieci przeszły na wegetaria­nizm, najlepiej zabierz się do tego stopniowo.
– Przygotowuj na przykład zarówno trady­cyjne hot dogi, jak i takie z zawartością tofu. Kiedy podajesz im mleko, zmieszaj z nim ¼ szklanki tego sojowego i ryżowego.
– Świeć przykładem. Spożywając swoje wegetariańskie posiłki, nie przestawaj zachwy­cać się nad ich smakiem.
– Nie trać siły woli. Po mniej więcej dwóch mie­siącach chęć spożycia soli, cukru i tłuszczu zapewne ustąpi miejsca zdrowym produktom.
– Wyrzuć z szafek i lodów­ki słodycze i fast foody.
– Miej pod ręką mnóstwo po­żywnych przekąsek do jedzenia palcami. Niech stoi w pobliżu miseczka organicznych winogron, dojrza­łych truskawek, plastrów melona, humusowego dipu z różyczkami brokułów, mieszanki owoców suszo­nych czy razowych krakersów.

Poniżej podaję kilka pomysłów na wegetariańskie posiłki i przekąski, któ­re możesz przygotowywać dzieciom.

Wegetariańskie przekąski i posiłki, obfite w białko komplementarne:

  • ryżowy pudding przygotowany na bazie mle­ka sojowego;
  • bajgiel z masłem migdałowym, słoneczniko­wym lub tahini;
  • humus w chlebie pita;
  • burrito z fasolą pinto w mące tortilla;
  • taco z upostaciowanym białkiem sojowym i kukurydzianą tortillą;
  • zupa z pietruszką i tofu pokrojonym w kostkę;
  • zupa z makaronem i fasolą.

 

Wegetariańskie pomysły na szybkie i łatwe do przetransportowania przekąski i posiłki dla nastolatków:

  • suszone owoce,
  • mieszanka z suszonych owoców i orzechów,
  • prażona kukurydza,
  • ciasteczka ryżowe,
  • jogurt,
  • kawałki pizzy, która postała już jakiś czas (również tej mrożonej),
  • koktajle mleczne,
  • humus z chlebem pita,
  • babeczka i sok,
  • bajgiel z masłem orzechowym,
  • kanapka z masłem orzechowo-bananowym,
  • migdałowe masło na krakersach.

SMACZNEGO I NA ZDROWIE! 🙂

ŹRÓDŁO: Anielska dieta, Doreen Virtue

Anielska-Dieta_3d

Czytaj Więcej

Leave a Reply

*